GTA V preview očima Rockstar Games Miroslav Biarinec| 05.05.2013 15:15
Rockstar Games sepsalo nejdůležitější informace z preview v tomto velkém článku. Nyní Vám přinášíme jeho překlad a tak si můžete vychutnat všechny podstatné informace ve větách a v jednom bloku.
Za výborný překlad děkuji Kajlin a Viktorovi Karlíčkovi.
Je to teprve chvilka, co jste měli možnost se lépe poznat s povedeným triem Michaelem, Franklinem a Trevorem v nejnovějším traileru. Dnes, herní stránky po celém světě, které nedávno viděly hru na vlastní oči, začaly sdělovat své emoce, pocity, a nové postřehy.
Los Santos a Blaine County:
Náš prozatím největší otevřený herní svět, který sčítá různé geografické oblasti bude otevřený a připravený k průzkumu skoro hned po začátku hraní. Návštěvníci úchvatné metropole Los Santos a krajiny Blaine Country narazí na znavené celebrity, narkomany, pařmeny, násilné gangy, bikery a svérázné nevypočitatelné starousedlíky. Budete schopni dostat se kamkoliv od vrchu hor, přes ulice Los Santos až po hlubiny mořského dna.
Níže je výtažek z „The Telegraph“ o jejich prvním pohledu na herní svět:
„Vrtulník se lehce pohybuje v poledním slunci, šum jeho vrtulí se prosekává okolním prostředím, XXX. Chlapík stojící v otevřených dveřích vrtulníku se dívá dolu na nekonečnou prašnou poušť. Nespočetné množství špinavých pěšinek, které se kroutí přes zelené kopce jako hadi. Horské vrcholky tyčící se nad buší. Moře dosahující až k blankytnému horizontu. Kam až oko dohlédne, všude spočine na detailní, obrovské a dech beroucí krajině.
Tak přesně toto je krajina Blaine Country, neuvěřitelně velká buš nedaleko fiktivního města na západním pobřeží Los Santos, oslňující a pulsující ztvárnění Los Angeles, Kalifornie. Bylo nám řečeno, že Grand Theft Auto V bude velké – zhruba tak jako virtuální rozloha Red Dead Redemption, GTA IV a GTA: San Andreas – ale jedna věc je být na tuto informaci připravený a druhá věc je tu rozlohu opravdu vidět. A to je jen malý kus krajiny, skvrnka na mapě, která je, zatím poprvé za celou herní sérii, pro vás otevřená skoro od samotného začátku hraní.
Michael, Franklin a Trevor:
Ačkoliv tři hlavní herní protagonisté Michael, Franklin a Trevor, žijí v odlišných částech města, mají své vlastní problémy, postoje, životní styly, touhy a cíle – když přijde na věc, umí pracovat společně a táhnout za jeden provaz. Každý z nich má svou vlastní unikátní sadu schopností, které umí přiložit k dílu, když přijde čas na dobře odvedenou práci.
Část citace z „Destructiond“ článek 'Grand Theft Auto V: Everything is Bigger and Better':
„Je důležité si uvědomit, že hra se nezastaví, když budete přepínat mezi herními postavami. Když skočíte do kůže jednoho z hrdinů, prostě do ní skočíte, i když bude zrovna uprostřed cesty autem. Nebude na vás čekat někde v koutě. Všechny tři postavy mají svůj vlastní život, vlastní kruh přátel, nepřátel, vlastní koníčky a budou si své životy žít, i když za ně zrovna nebudete hrát. Po skončení misí se můžete libovolně hrát za všechny tři nebo si vybrat jednoho a hrát celou dobu za něj. Je to jen na vás. Ale pokud budete chtít zkusit zažít všechno, co hra bude nabízet, budete hrát za všechny tři postavy. Každá z nich má totiž své speciální schopnosti, které ostatní nemají.
Každá postava má svou příslušnou roli. Bylo pořádně zajímavé vidět, jak jste jako Trevor vystřelil raketu, pak se přepnul za Michaela stojícího opodál přesně ve chvíli, kdy raketa zasáhla svůj cíl. Přepínáním mezi postavami dokážete z kombinace jejich schopností vytěžit maximum a použít je cíleně a efektivně na nepřátele. AI – umělá inteligence nepřátel se výrazně zlepšila. Policajti s vámi budou držet krok, budou mezi sebou komunikovat, a to vše ve snaze udělat z hraní větší zábavu a výzvu“
Loupeže:
Jen menší zločiny, spěch a kradení aut vás v Los Santos můžou dostat tak daleko. Ve snaze být úspěšní budou Michael, Franklin a Trevor spolupracovat při loupežích – velké a mnohdy dlouhé mise, které vyžadují dostatečnou přípravu a přesnost (někdy i s výbuchy). Peníze budou v GTA V vládnout. Bude spoustu způsobů, jak je získat a také utratit, ale loupeže budou tím hlavním zdrojem.
Od GameSpot:
„Co dělá loupeže tak zajímavými? Nemyslíme ty loupeže, kde je vše o eleganci a vše probíhá v naprosté utajenosti, jako například ve filmu The Thomas Crown Affair… Máme na mysli výrazné a výbušné loupeže podobné té z Heat Michaela Manna. Takové většinou končí masivní střelbou, což ale není to, co dělí loupeže profesionální od těch průměrných. To, co vám skutečně umožní mít takový pocit, je přesný plán, který kriminálníci pečlivě promýšlejí, povědomí o všem, co je třeba znát, správný postup, který vám musí zajistit úspěch, a také napětí, kdy nevíte, zda-li vše projde bez problému, nebo zda se celý plán rozpadne. To je přesně to, co vám GTA V umožní zažít…
Na větší mise si budete moci obstarat větší počet lidí, než vaše tři protagonisty – například další řidiče nebo jiné specialisty. Zkušenosti se budou lišit podle ceny – za malé částky se vám dostane hůře vycvičených lidí, kteří vám mohou dokonce pokazit misi, ovšem za větší obnos můžete sehnat kvalitní tým odborníků, kteří jsou mistry ve svých oborech. Místo obyčejných loupeží, které vám mohou připomínat scény z vašich oblíbených filmů, se můžete dostat až k designování vlastního fantastického průběhu loupeže. Mnohem lepší, že, Michaele Manne?“
„Rekreační“ aktivity:
Otevřený svět Grand Theft Auto V není obrovský jen rozlohou, ale i možnostmi. Pro odpočinek si můžete zahrát golf nebo tenis, můžete se uvolnit jógou nebo se projet po venkově na kole… Pro adrenalinové typy je tu skok s padákem nad městem nebo možnost si vytunit váš Cheetah a vzít ho do města na závody. Nebo si můžete přivydělat postaru – ať už při vykrádání obchodů nebo díky profitu ze zakoupených nemovitostí. I když si budete hledět svého, na ulicích můžete potkat spoustu individuí, opilců nebo narkomanů.
Od CVG / GTAV O'Clock:
„Je toho spoustu – své auto můžete nalakovat, vyměnit mu kola, fólie na oknech, mřížky, spoilery nebo vylepšit podvozek, motor nebo brzdy – to se může hodit například u Infernusu, který by mohl být skvělým únikovým vozidlem.
Můžete také upravovat zbraně přidáním laserových zaměřovačů, tlumičů a větších zásobníků. To je docela důležité – pokud zjistíte, že nějaká zbraň vám vyhovuje na vyprazdňování místností a jiná na plížení, po získání více peněz můžete zbraň vylepšovat a také tak své schopnosti – rázem máte při misích o zbraně postaráno. A jen tak mimochodem, můžete upravovat také svůj vzhled novým oblečením, účesem nebo také tetováním (jeden tetovací salón jsme zahlédli kousek od čínského divadla ve Vinewood Boulevard.)
To není vše. Můžete nabírat stopaře, provádět unikátní skoky a letecké výzvy. Také se zúčastnit jógy, golfu, tenisu nebo cyklistických závodů a, ač jsou Rockstar Games ohledně tohoto tématu zdrženliví, koupit nějakou nemovitost, stejně jako domy, garáže apod. Také se spekulovalo o možnosti, že by si určití protagonisté mohli kupovat pouze určité nemovitosti – například mladý Franklin by si koupil noční klub spíše než Michael, který by raději investoval do klidnějších nemovitostí.“
Boj:
Dnešní speciální série s preview na Game Informer obsahuje zajímavé články a nějaké detaily o vývoji v bojování a střílení.
Samotné
herní jádro soubojů se přeci jen trochu vyvinulo od dob vydání Grand
Theft Auto IV vydaného v roce 2008. V Red Dead Redemption došlo
k zlepšení systému implementovaného původně v GTA IV. Přestřelky se
staly více intuitivní díky použití animací poskytnutých technologií
Euphoria, také zde byl představen systém dead-Eye. V Max Payne
3 nabraly souboje na ještě větší realitě. U tvorby Grand Theft Auto
V si Rockstar vzal ponaučení ze svých předchozích her a posunuje herní
souboje do budoucnosti.
První věc, které jsem si všimnul, když
Franklin a Michael rozpoutali oheň během jedné loupeže bylo to, že
animace se přizpůsobily a postavy měly problémy se v kouři pohybovat.
Během průchodu kolem plamenů a kouře si dávaly pozor na zplodiny a ohni
se vyhýbaly. Knihovna nových animací také představuje akceschopný běh,
který umožňuje střílet od boku a dokonce umožňuje hráčům utíkat, mířit a
střílet ve stejný čas. Hráči také mohou přepnout do bojové role/situace
stisknutím tlačítka.
Při namixování všech těchto vylepšení
dohromady, má RockStar vykročeno k tomu, aby nabídl nejlepší herní
systém, které jeho herní série zatím viděly.