Velký přehled novinek ze světa GTA Redakce| 06.03.2021 20:00
Poslední týdny byly bohaté na novinky a oznámení ze světa GTA. Níže vám přinášíme shrnutí těch nejdůležitějších:
Remastry GTA nebudou jen "jednoduché" porty
Ve druhé polovině tohoto roku se dočkáme příchodu remastrované verze GTA V pro konzole PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Po původní hře z roku 2013, a "enhanced" verzi pro PlayStation 4, Xbox One a PC se tak dočkáme již třetí iterace stejného dílu.
Navzdory všemu bychom se měli dočkat další várky vylepšení a novinek, které v aktuálních verzích nenajdeme. Svým prohlášením to potvrdil předseda Take-Two Interactive, Strauss Zelnick: "Děláme remastry odlišně, než konkurence - nevydáváme jednoduché porty, věnujeme mnoho času na odlišení hry od minulých vydání a jejich přizpůsobení novým technologiím či platformám."
Jako příklad uvedl remaster herní trilogie Mafia, který kromě vylepšeného vizuálu přinesl i nové herní mechanismy, úroveň obtížnosti, režim volné jízdy a jiné novinky.
Na otázku, zda hráči mohou očekávat remaster starších dílů GTA, se Zelnick tajemně vyjádřil: "Považoval bych to spíše za prohlášení, než otázku." Jedním dechem však dodal, že jakékoliv novinky na tohle téma nebo vydání GTA 6 budou komunikovány výhradně studiem Rockstar Games.
Rekordní prodeje GTA V v roce 2020 a GTA Online jako samostatná hra
Shrnutí třetího finančního kvartálu Take-Two přineslo i další skvělou zprávu. Počet prodaných kopií GTA V překonal 140 milionů kusů! Kromě toho se loni prodalo více kusů hry, než v kterémkoli jiném roce s výjimkou počátečních prodejů z roku 2013.
Firma kromě toho potvrdila, že se GTA Online dostane do prodeje i jako samostatná verze hry bez příběhové části. Podobný krok si už Rockstar vyzkoušel v prosinci 2020, kdy uvedl oddělenou mutiplayerovou část hry Red Dead Redemption II. GTA Online jako samostatný titul bude k dispozici pro nejnovější generace konzolí, přesné datum vydání však zatím není známé.
Vývojář zrychlil načítání GTA Online téměř o 70 procent
Dlouhé načítací časy GTA Online pravidelně trápí nejednoho hráče už od samotného vydání hry. Vývojář s přezdívkou t0st se zamyslel nad tím, jak by mohl proces načítání multiplayeru zkrátit.
Po přezkoumání technických procesů našel několik nedokonalosti v kódu hry. V první řadě, i na vícejádrových procesorech je startu GTA Online vyhrazeno jen jedno jádro. Dalším problémem je zhruba 10MB soubor se seznamem 63 000 položek, které lze ve hře koupit. Po zaregistrování každého jednoho "zboží" se obsah souboru prohledává od začátku, a navíc je zboží srovnáváno se všemi již nahranými položkami. Počet logických kontrol v rámci startu GTA Online se tak šplhá ke dvěma miliardám.
Zručný programátor si s těmito úskalími a nedokonalostmi při návrhu hry poradil, a naprogramoval DLL knihovnu, se kterou dokázal snížit čas na načtení ze šesti minut na 1 minutu 50 sekund!
T0st prostřednictvím svého blogu vyzval Rockstar na nápravu problému, která by prý neměla zabrat více než jeden den.